TERMENII SI CONDITIILE GENERALE DE CUMPARARE PENTRU REPUBLICA MOLDOVA (versiunea consolidata, aplicabila din data de 15.05.2023)
Termeni (notiuni utilizate):
Consultant - Utilizatorul care se inregistreaza ca si consultant, utilizand Formularul;
Cumparator - Consultantul care plaseaza o comanda pentru Produse in cadrul Website-ului;
Formularul – formularul online de inregistrare a unei persoane pentru a deveni Consultant;
Formularul de retur- formularul online disponibil Cumparatorului pentru returnarea Produselor;
Legea aplicabila - Legea nr. 284/2004 privind serviciile societatii informationale, Legea nr. 231/2010 cu privire la comertul interior, Legea nr. 105/2003 privind protectia consumatorilor, Codul Civil, Legea nr. 133/2011 privind protectia datelor cu caracter personal, si alte legi ale Republicii Moldova si acte normative subordonate legii aplicabile in Republica Moldova
Produsele - reprezinta toate produsele disponibile pentru a fi vandute, respectiv cumparate, de catre un Consultant;
Parti (si la singular, fiecare – Partea sau o Parte) – reprezinta partile la un contract de vanzare-cumparare a Produselor, respectiv Societatea si Consultantul/Cumparatorul;
Pretul de vanzare – este pretul afisat al Produselor (cu sau fara discount) si la care un Consultant poate plasa o comanda de cumparare;
Societatea sau Farmasi - Far Cosmetics Tuna SRL, societate cu raspundere limitata din Republica Moldova, cu numarul de inregistrare (IDNO) 1022600035434, cu sediu in Chisinau, Str. Gradina Botanica nr. 14/3, bir.307, Republica Moldova, MD-2032;
Website – website-ul www.farmasi.md detinut si administrat de catre Societate;
Utilizator – orice persoana eligibila conform prezentelor TCG (asa cum este definit mai jos) pentru a naviga pe Website.
CAPACITATE DE EXERCITIU:
Prezentele Termeni si conditii generale de cumparare pentru Republica Moldova, impreuna cu Termenii de utilizare a Website-ului, denumite impreuna "Termenii si Conditii" sau "TCG", impreuna cu Politica de cookies si Politica privind protectia datelor si orice alte informatii publicate la un moment dat de Societate pe Website, guverneaza accesul si utilizarea Website-ului, precum si plasarea comenzilor si derularea relatiei contractuale aferente comandarii si cumpararii de Produse ce se va stabili intre dumneavoastra, in calitate de Consultant/Cumparator, si Societate.
Accesul si utilizarea acestui Website sunt conditionate de acceptarea acestor Termeni si Conditii. Prin accesarea sau utilizarea Website-ului sunteti de acord sa respectati acesti Termeni si Conditii.
Prin plasarea unei comenzi pe Website, va declarati de acord cu si acceptati derularea relatiei intre dumneavoastra si Farmasi in temeiul TCG, precum si conform cu Politica de protectia datelor si cu Politica de cookies.
Daca nu sunteti de acord cu acestea, va invitam sa nu utilizati acesta Website si sa nu bifati diversele "casute" puse la dispozitia Dumneavoastra in acest sens pe paginile Website-ului. Dorim sa mentionam insa ca, prin neacordarea acceptului Dumneavoastra in conditiile din TCG, este posibil sa nu puteti avea acces la anumite informatii de pe Website.
Verificati periodic Termenii si Conditiile pentru modificari, intrucat ne rezervam dreptul de a le revizui in mod unilateral din cand in cand. In cazul unei modificari a acestora, utilizarea ulterioara a acestui Website de catre Dumneavoastra, dupa publicarea oricarei modificari, constituie acceptarea unor astfel de modificari. Fiecare operatiune in cadrul Website-ului va fi guvernata de Termenii si Conditiile in vigoare de la momentul acelei operatiuni, pana la finalizarea acesteia, cu exceptia situatiei in care dispozitiile legale stabilesc altfel.
Societatea isi rezerva dreptul de a suspenda Website-ul in orice moment (conform deciziei sale). Societatea poate limita accesul la Website pentru o incalcare a prezentului Contract de catre Utilizator, Consultant sau Cumparator.
Dvs trebuie sa aveti 18 ani impliniti pentru a naviga si face comenzi pe Website, precum si a fi rezident al Republicii Moldova.
Prezentele TCG sunt aplicabile doar pe teritoriul Republicii Moldova.
Cum poti deveni Consultant:
Calitatea de Consultant presupune ca puteti comanda Produse pentru uz personal sau puteti, in cadrul activitatii Dumneavoastra profesionale, sa revindeti Produsele Societatii conform preturilor recomandate, si sa promovati brandul Societatii, respectiv numele Farmasi si Produsele Societatii, pe baza unui comision si a unui sistem de bonusare, situatie in care va trebui sa semnati (incheiati) si un contract separat cu Societatea. Prin urmare, daca nu va contactam noi dupa inscrierea ca si Consultant, potrivit prezentei, pentru semnarea (incheierea) contractului, va rugam sa ne contactati conform celor prevazute la sectiunea Departamentul de Relatii Clienti sau la numarul de telefon +40722212377.
Contractul semnat (incheiat) se completeaza cu prezentele Termeni si Conditii. In caz de discrepanta intre prevederile prezentelor Termeni si Conditii si contractul semnat (incheiat), contractul va prevala, daca dispozitiile legale nu prevad altfel.
Odata ce ati comandat un Produs, in calitate de Consultant, veti actiona in mod independent, avand dreptul de a va desfasura activitatea dupa cum apreciati necesar, din punct de vedere al organizarii timpului, al locului de desfasurare a activitatii, al mijloacelor utilizate pentru desfasurarea activitatii, Farmasi neavand nicio raspundere pentru modul in care Consultantul isi desfasoara activitatea fata de terte persoane sau pentru indeplinirea obligatiilor fiscale ale Consultantului, cu exceptia situatiei in care contractul semnat (incheiat) cu Dumneavoastra prevede altfel.
Daca veti revinde Produsele, veti fi unic raspunzator pentru desfasurarea acestei activitati, in conformitate cu dispozitiile legale, pentru plata oricarui impozit pe venit (sau oricare alt impozit sau taxa) la care ati fi obligat, potrivit dispozitiilor legale, pentru depunerea oricaror declaratii fiscale, Societatea neavand nicio obligatie sau raspundere in acest sens. In aceasta situatie insa, nu veti face niciun demers care sa prejudicieze imaginea Farmasi, calitatea Produselor, nu veti savarsi acte de contrafacere a Produselor sau drepturilor de proprietate intelectuala ale Farmasi, nu veti savarsi acte de concurenta neloiala fata de Farmasi.
Pentru a deveni Consultant, va trebui:
1) sa accesati Formularul pe Website;
2) sa-l completati cu datele solicitate, respectiv: nume si prenume, IDNP, adresa de email, data nasterii, sex, adresa domiciliuliu, numar de telefon mobil, codul sponsorului (daca doriti sa deveniti Consultant la recomandarea unui alt Consultant al Societatii care are calitatea de sponsor, respectiv un nivel de experienta si vanzari in cadrul Societatii de un anumit nivel, situatie in care acest sponsor va fi recompensate pentru vanzarile pe care Dumneavoastra le veti face);
3) prin bifarea "casutelor" corespunzatoare pe Website, sa acceptati Termenii si Conditiile, Politica de protectia datelor, si
4) optional, sa bifati daca doriti primirea de informari comerciale/de marketing nesolicitate de la Societate. Mentionam ca accesarea serviciilor noastre nu este niciodata conditionata de abonarea la primirea de astfel de comunicari comerciale. Nu reprezinta comunicari comerciale, in sensul prezentei sectiuni, furnizarea de catre noi a informatiilor, brosurilor, cataloagelor de care aveti nevoie sau de care ati putea fi interesat in desfasurarea activitatii Dumneavoastra de Consultant.
Cum se poate suspenda calitatea de Consultant
Calitatea de Consultant se poate suspenda in urmatoarele situatii:
- daca in decurs de 180 de zile nu sunt comenzi plasate in valoare minima de 35 puncte Farmasi (1 punct=22 MDL fara TVA).
In aceste situatii, la momentul reactivarii ca si Consultant, perioada anterioara in care ati fost Consultant, nu se va lua in considerare pentru calcularea bonusurilor, comisioanelor si a altor beneficii care sunt acordate de Societate avand in vedere o anumita vechime, un numar de comenzi, o valoare a comenzilor sau alte criterii ce tin de activitatea Dumneavoastra anterioara de Consultant.
Pentru reactivare, va rugam sa urmati instructiunile din sectiunea "reactivare" care vor implica introducerea emailului Dumneavoastra si a parolei contului, precum si acceptul reactivarii.
Cum poti pierde calitatea de Consultant
Calitatea de Consultant se poate pierde in urmatoarele situatii:
- printr-o cerere, utilizand Sectiunea "Customer Service" din contul Dumneavoastra de Consultant; sau
- prin rezolutiune, din partea Societatii, pentru incalcarea oricareia dintre obligatiile prevazute in sarcina Consultantului din prezentele Termeni si Conditii si din Termenii de utilizare.
De asemenea, Consultantul poate rezolutiona contractul incheiat cu Societatea. Notificarea de rezolutiune se trimite de catre Partea afectata, cel utilizand sectiunea "Suport Consultant" si isi produce efecte in maxim doua zile lucratoare din momentul declararii rezolutiunii, fara a fi necesare alte formalitati si fara interventia instantelor de judecata. Daca ai semnat (incheiat) un contract, in calitate de Consultant, acest contract poate prevedea si alte temeiuri de rezolutiune.
In cazul incetarii calitatii de Consultant, nu veti mai avea acces la contul Dumneavoastra de consultant din cadrul Website-ului, ceea ce inseamna ca nu veti mai avea posibilitatea de a vizualiza comenzile Dumneavoastra, situatia acestora, istoricul acestora. In situatia in care Contractul inceteaza dupa ce o comanda a fost plasata, acea comanda va fi considerata retrasa, cu exceptia situatiei in care a fost deja receptionata de Dumneavoastra
Plasarea unei comenzi
Pentru a plasa o comanda de Produse, va trebui sa selectezi Produsele si cantitatea acestora si sa urmezi pasii indicati pe Website privind procesul de cumparare. Livrarea Produselor se face exclusiv prin curierul contractat de catre Societate in termenul ce va fi indicat inainte de plasarea comenzii, in functie de disponibilitatea Produselor in stocul Societatii.
Pret si modalitati de plata
Plata produselor comandate de catre Cumparator se poate face cu cardul online pe Website, prin intermediul unui procesator de plati catre care Website-ul nostru va va redirectiona sau prin ramburs la curier. Orice comisioane bancare aferente platii online a Produselor, practicate de banca Cumparatorului, vor fi suportate de catre acesta.
Daca curierul nu reuseste livrarea, Produsele se returneaza Societatii.
Alte costuri
Orice costuri legate de utilizarea acestui Website, de plasarea unei comenzi, precum cele privind costul abonamentelor achitate furnizorilor de servicii de comunicatii electronice, vor cadea in sarcina exclusiva a Dumneavoastra
De asemenea, orice costuri legate de transmiterea unei sesizari prin mijloace electronice, de contactarea noastra telefonica la numerele de contact afisate pe Website, vor fi tarifate de furnizorul Dumneavoastra de astfel de servicii si vor fi individual suportate de Dumneavoastra
Retur
Aveti posibilitatea oricand de a renunta la o comanda plasata, pana la livrarea acesteia sau de a returna Produsele, daca acestea au fost livrate, in termen de 14 zile de la receptia acestora, iar in cazul livrarii produselor aferente aceleasi comenzi, in perioade succesive, in termen de 14 zile de la receptia ultimul produs aferent respectivei comenzi.
Sunteti de acord ca, daca veti revinde produsele direct catre client, sa aderati la politica Companiei de garantare a satisfactiei 100% si sa restituiti integral toate sumele platite daca clientul de retail returneaza produsul in termen de paisprezece (14) de zile de la perfectarea tranzactiei de vanzare. In mod similar, nemultumirea Dumneavoastra fata de produsele noastre denota faptul ca puteti returna articolele in vederea restituirii pretului acestora.
In orice situatie de returnare a Produselor (chiar si cand returnarea ii este imputabila FARMASI – colete deteriorate, produse gresit facturate/gresit livrate, produse cu defecte de fabricatie), acestea trebuie sa fie in aceeasi stare in care au fost primite, in ambalajul original, cu etichetele intacte. Produsele returnate trebuie sa fie in aceeasi conditie ca la primire: fara deteriorari, fara defecte (cu exceptia viciilor ascunse si exceptand defectele deja semnalate de client in corespondenta cu Farmasi). Produsele ce constituie un set trebuie returnate integral, ca set.
Restituirea pretului se va face in proportie de 100% din pretul de cumparare sau din creditul acordat pentru Produsul respectiv sau in echivalent si nu va include taxele de livrare si manipulare pe care le-ati platit. In cazul Produselor defecte sau deteriorate, Societatea va acoperi toate taxele de livrare.
Restituirea pretului in caz de retur in conditiile prezentului articol se va face catre persoana-cumparator care solicita returul in proportie de 100% din pretul de cumparare pentru Produsul respectiv.
Contravaloarea Produselor se va restitui, potrivit optiunii Cumparatorului, in contul indicat de Consultant pe Formularul de retur sau se va proceda la adaugarea contravalorii in soldul de Consultant pentru a fi utilizat la o comanda ulterioara pana la indicarea unui cont bancar pentru restituirea sumelor. In cazul Produselor deteriorate, se va proceda fie la retrimiterea Produselor, fie la adaugarea contravalorii in soldul de Consultant, in functie de optiunea comunicata de acesta. In cazul in care nu se bifeaza nicio optiune, sumele respective vor fi indicate in contul de Consultant ca si sold disponibil pentru plasarea de comenzi viitoare, pana la primirea datelor bancare de retur.
Cheltuielile de returnare a Produselor vor fi suportate de catre Cumparator. Comisioanele bancare aferente transferului pretului Produselor returnate de la Societate la Cumparator, vor fi suportate de catre Societate, mai putin orice comisioane practicate de catre banca primitoare a platilor. In cazul Produselor ce au fost livrate de catre Societate defecte sau deteriorate, Societatea va acoperi inclusiv taxele aferente returului acestora. Daca Cumparatorul revinde Produsele, in cazul returului Produselor, Cumparatorul este de acord sa adere la politica Societatii de garantare a satisfactiei 100% si sa restituie integral clientului sau toate sumele platite de acesta daca returneaza produsul in termen de paisprezece (14) zile de la vanzare. Suma de bani achitata va fi returnata in contul Cumparatorului in termen de maxim 14 zile de la retur sau de la anularea unei comenzi.
Conformitatea Produselor
Caracteristicile Produselor, modul de utilizare, modul de depozitare si transport, modul de pastrare precum si orice alte astfel de conditii referitoare la Produsele Societatii sunt prezentate in sectiunea Produse, parte din prezentele Termeni si Conditii parte integranta din acestea si a altor politici, regulamente sau conditii ale Societatii aduse la cunostinta Consultantului inclusiv prin publicare pe Website. Societatea declara veridicitatea celor inscrise in certificatele de conformitate ale produselor, iar la cererea Consultantului poate pune la dispozitia acestuia astfel de certificate.
Procedura de solutionare a reclamatiilor
Consultantul / Cumparatorul va transmite orice nemultumiri cu privire la Produse, privind viciile acestora, constatate personal sau primite din partea altora, sau orice alte nemultumiri sau plangeri, din sectiunea Suport Consultant (dupa logare) sau Contacteaza-ne (direct pe Website).
Solicitarile vor fi analizate de persoanele desemnate din cadrul Societatii, iar in cazul in care va fi necesar, Consultantului i se vor cere informatii si lamuriri suplimentare, acesta urmand a asigura toata asistenta si sprijinul necesar pentru lamurirea sesizarii in cauza. Sesizarile se vor solutiona in termen de maxim 14 de zile.
In situatia constatarii unor vicii ale Produselor vandute de Societate Consultantului, altele decat cele legate de nerespectarea de catre Consultant a conditiilor de depozitare, manipulare, transport etc., care impun retragerea de la vanzare a Produselor, Societatea va prelua aceste Produse de la Consultant, cu restituirea contravalorii acestora sau cu furnizarea unor Produse de inlocuire, daca Consultantul opteaza in acest sens.
Legea aplicabila. Solutionarea diferendelor.
Termenii si Conditiile sunt considerate, potrivit dispozitiilor legale, contracte incheiate la distanta, potrivit Legii aplicabile si sunt guvernate de aceasta. Orice dispute cu privire la interpretarea, executarea si incetarea Termenilor si Conditiilor urmeaza a fi solutionate pe cale amiabila, iar in cazul imposibilitatii solutionarii amiabile, vor fi adresate instantelor judecatoresti competente din Chisinau (Republica Moldova), daca Legea aplicabila nu stabileste in mod obligatoriu competenta altor instante.